Blijbol.nl

Blijbol, de blije zaak   Nederlands Engels

Links Over Blijbol Gastenboek
Home Nieuws Games Software Game Maker
654 keer gedownload
TIGRS™: familie-vriendelijk

Face fire

In achtervolging van meerdere smilies

Beschrijving

Dit is een erg leuk computerspel. U bestuurt een driehoek die zich soepel alle kanten op kan bewegen. Het doel van het spel is om zoveel mogelijk rondvliegende gezichten te raken. Het spel duurt twee minuten. Voor 1-4 spelers. Met leuke grafische- en geluidseffecten en joystickondersteuning.



Versie 2.0 (stabiel)

Releasedatum: 8 juni 2004
Taal: Nederlands
Systeemeisen: Pentium-PC draaiend op Windows 98/NT/Me/2000/XP/Vista/7 met DirectX geïnstalleerd, minimaal 256 kleuren op een schermresolutie van minimaal 800×600 pixels

Projectstatus

Een stabiele versie van dit product is uitgebracht; de ontwikkeling van de volgende versie is gepauzeerd.

Credits


Meer voor je computer



Reacties

Gebruik het formulier om een reactie toe te voegen.

4 april 2010 robin0van0der0vliet

1 maart 2008 Anoniem

9 juni 2007 Robby

19 maart 2007 Jasper-lol

19 maart 2007 Black-Eagle

Voortgang

8 juli 2006


Een nieuwe versie van Face fire is onder contructie. Op dit moment is er helaas nog nauwelijks iets af.

Maar de ideeën voor nieuwe onderdelen zijn voorlopig (van hoge naar lage waarschijnlijkheid):
  • Introfilmpje
  • Ondersteuning systeemkleuren
  • Beter menu
  • Online topscores
  • Multiplayer via Internet
  • ...

Nieuwe ideeën zijn uiteraard welkom. Face fire 2, de laatst uitgebrachte versie, kan worden gespeeld in het gamesgedeelte van de site.

13 januari 2007


Er is ondertussen een hoop veranderd. Vast staat dat Face fire 3 nu een volledige herschrijving van Face fire 2 is, op enkele kleine stukken code na.

Het menu is sterk verbeterd, is nu veel gebruiksvriendelijker en kan ook vanaf de joystick worden bestuurd. Je kunt nu ook kiezen hoe lang en op welke moeilijkheidsgraad je het spel wilt spelen. Je kunt nu ook spelen tegen computergestuurde driehoeken. Nieuw in de gameplay is een optie waarmee de camera je driehoek blijft volgen: dit lost het vervelende probleem op dat wanneer je het scherm uit gaat, je even niet meer ziet waar je bent. Verder is het aantal frames per seconde verdubbeld, waardoor de bewegingen van de spelobjecten vloeiender op het scherm worden getekend.

Het begin van multiplayer via internet is er, de start van het spel wordt al gesynchronizeerd, maar het is niet zeker of de synchronizatie tijdens het spel, die een stuk moeilijker te programmeren is, ook zal lukken. Ik heb momenteel een klein begin van het introfilmpje. Online topscores heb ik nu nog niet, maar worden misschien later toegevoegd. Ondersteuning van systeemkleuren is geschrapt van het takenlijstje; het spel heeft nu een eigen kleurenschema. Verder is er ondertussen nieuwe muziek.

Als er nog ideeën zijn, hoor ik dat uiteraard graag.

Voeg een reactie toe




5 × 2 =
Blijbol =