8 juli 2006
Een nieuwe versie van Face fire is onder contructie. Op dit moment is er helaas nog nauwelijks iets af.
Maar de ideeën voor nieuwe onderdelen zijn voorlopig (van hoge naar lage waarschijnlijkheid):
- Introfilmpje
- Ondersteuning systeemkleuren
- Beter menu
- Online topscores
- Multiplayer via Internet
- ...
Nieuwe ideeën zijn uiteraard welkom. Face fire 2, de laatst uitgebrachte versie, kan worden gespeeld in het gamesgedeelte van de site.
13 januari 2007
Er is ondertussen een hoop veranderd. Vast staat dat Face fire 3 nu een volledige herschrijving van Face fire 2 is, op enkele kleine stukken code na.
Het menu is sterk verbeterd, is nu veel gebruiksvriendelijker en kan ook vanaf de joystick worden bestuurd. Je kunt nu ook kiezen hoe lang en op welke moeilijkheidsgraad je het spel wilt spelen. Je kunt nu ook spelen tegen computergestuurde driehoeken. Nieuw in de gameplay is een optie waarmee de camera je driehoek blijft volgen: dit lost het vervelende probleem op dat wanneer je het scherm uit gaat, je even niet meer ziet waar je bent. Verder is het aantal frames per seconde verdubbeld, waardoor de bewegingen van de spelobjecten vloeiender op het scherm worden getekend.
Het begin van multiplayer via internet is er, de start van het spel wordt al gesynchronizeerd, maar het is niet zeker of de synchronizatie tijdens het spel, die een stuk moeilijker te programmeren is, ook zal lukken. Ik heb momenteel een klein begin van het introfilmpje. Online topscores heb ik nu nog niet, maar worden misschien later toegevoegd. Ondersteuning van systeemkleuren is geschrapt van het takenlijstje; het spel heeft nu een eigen kleurenschema. Verder is er ondertussen nieuwe muziek.
Als er nog ideeën zijn, hoor ik dat uiteraard graag.