Blijbol.nl

Blijbol, de blije zaak   Nederlands Engels

Links Over Blijbol Gastenboek
Home Nieuws Games Software Game Maker
1.967 keer gedownload
TIGRS™: familie-vriendelijk

Snake

Doolhofeditor inbegrepen

Beschrijving

Deze versie van het bekende Snakespel is erg interessant. Het bevat tien doolhoven, bonusitems, eenrichtingsstraten, meerdere moeilijkheidsgraden, topscorelijsten, gebruiksvriendelijke menu's en joystickondersteuning. Natuurlijk kun je ook zonder doolhof spelen en er is een Maze Editor om aangepaste doolhoven te bouwen. Muziek en geluidseffecten zijn inbegrepen, maar kunnen worden uitgeschakeld via het optiesmenu. Het spel bevat bovendien zelfs een optie om in zwart-wit te spelen.



Multi-platform

Je bekijkt nu de computereditie van dit product, maar het is ook beschikbaar voor grafische rekenmachines.

Versie 2.1 (stabiel)

Releasedatum: 23 juli 2012
Taal: Nederlands
Systeemeisen: Pentium-PC draaiend op Windows 98SE/NT/Me/2000/XP/Vista/7 met DirectX 8.0 of nieuwer ge´nstalleerd, DirectX 8 (of nieuwer) compatibele grafische kaart met minimaal 16 MB geheugen, DirectX 8 compatibele geluidskaart, minimaal 16-bit kleurendiepte, 5,3 MB vrije schijfruimte

Projectstatus

Een stabiele versie van dit product is uitgebracht.

Credits

Spel gemaakt door Jeroen van der Gun, Blijbol.
Copyright © 2004-2012, alle rechten voorbehouden.
Geschreven met Game Maker van Mark Overmars.
Muziek en geluid zijn genomen uit gratis verzamelingen.
Extra credits voor de Maze Editor:
  • Menusysteem (N_Menu.dll) door Nintendofreak88
  • Werkbalksysteem (BZToolbar.dll) door BZGaming
  • Icoontjes door Ruby Software

Meer voor je computer



Reacties

Gebruik het formulier om een reactie toe te voegen.

21 april 2014 SpecialGamesNL
Wauw dit heb je echt cool gedaan! Ik zou je het niet nadoen...

15 november 2011 Jeroen van der Gun (Blijbol)
Beste Moso,
Helaas stel ik de Game Maker-bronbestanden van mijn spellen niet beschikbaar aan derden.

14 november 2011 Moso
Beste Blijbol,

Zelf ben ik leraar in opleiding voor de basisschool. Nu wil ik graag een snakespel maken waarbij de slang geen blokjes maar vermenigvuldigingsommen moet verzamelen. Ik ben zelf een beginnend gamemaker gebruiker, en ik weet hoe ik zelf een snake spel kan maken, maar uw versie ziet er een stuk professioneler en uitdagender uit. Mijn vraag is dan ook of het misschien mogelijk is dat ik de snakeversie als gamemaker bestand zou mogen krijgen om er een educatief spel van te maken. Mijn versie deel ik vervolgens graag weer met u, indien gewenst.
Mijn email: 572257@student.edith.nl

M.v.g.
Moso

16 november 2008 jasperke
heel leuk spel.
soms zit ik te denken ik een spel van jouw speel hoe steekt hij dit nu inelkaar dit is ongelofelijk. volgens bij kun je beter met game maker werken dan de maker van game maker.

alle vooruit een heel leuk goed spel

jasper

11 augustus 2008 Iemand01
leuk, alleen het menu (screen 2) mag mooier

17 maart 2007 Jeroen van der Gun (Blijbol)
Ja. Ik heb wel verschillende DLL's gebruikt.

16 maart 2007 Jasper-lol
is dit in gamemaker gemaakt:O

11 maart 2007 Jeroen van der Gun (Blijbol)

11 maart 2007 RJB
Mooie graphics, absoluut een verbetering ten opzichte van de vorige versie. Vooral de level editor is leuk, maar er zit nog wel een bug in:

Als het level helemaal vol is zodat er geen nieuw 'voedsel' bij kan komen loopt het spel vast. Als je op het hele veld op 2 vakjes na voedsel plaatst loopt het spel vast na 2 stappen. Dit probleem krijg je dus ook als je het spel uit probeert te spelen en je slang het hele veld heeft ingenomen.

15 maart 2006 evelyne-arjan
dankjewel!
ik denk dat we nu dan wel verder kunnen :D
mocht het niet lukken, dan zul je het wel horen haha

15 maart 2006 Jeroen van der Gun (Blijbol)
De truck is om de slang uit meerdere objecten te laten bestaan. Je hebt een object voor de kop en een object voor de staart nodig. Het object voor de kop is het enige object wat beweegt, en 'dropt' elke stap een staartobject met alarm event, waardoor dat stuk staart na een bepaalde tijd weer verdwijnt. Zo krijgt de speler de illusie van een kruipende slang terwijl in feite alleen de kop beweegt.

15 maart 2006 evelyne-arjan
hoi.
wij zijn voor een opdracht van bij informatica ook bezig om het spel snake te maken.
we vragen ons alleen af hoe je de snake op de goede manier bochten kan laten maken, zoals bij jou.
bij ons gaat heel de slang in een keer omlaag, dus niet eerst zijn hoofd en dan de rest..
we krijgen het tot nu toe niet voorelkaar om dit op te lossen
we hopen dat je ons kunt helpen!
alvast bedankt,
groetjes evelyne & arjan

24 november 2005 Jeroen van der Gun (Blijbol)
Het spel was ook bedoeld als simpele remake van het spelletje van de mobiele telefoons, dus dat klopt wel :P

24 november 2005 GNX
Ziet er nogal blokkerig uit...

Er zijn 3 reacties beschikbaar in het Engels

Voeg een reactie toe




8 × 8 =
Blijbol =