1.999 keer gedownload
Snake
Doolhofeditor inbegrepen
Beschrijving
Deze versie van het bekende Snakespel is erg interessant. Het bevat tien doolhoven, bonusitems, eenrichtingsstraten, meerdere moeilijkheidsgraden, topscorelijsten, gebruiksvriendelijke menu's en joystickondersteuning. Natuurlijk kun je ook zonder doolhof spelen en er is een Maze Editor om aangepaste doolhoven te bouwen. Muziek en geluidseffecten zijn inbegrepen, maar kunnen worden uitgeschakeld via het optiesmenu. Het spel bevat bovendien zelfs een optie om in zwart-wit te spelen.
Multi-platform
Je bekijkt nu de computereditie van dit product, maar het is ook
beschikbaar voor grafische rekenmachines.
Versie 2.1 (stabiel)
Releasedatum: 23 juli 2012
Taal: Nederlands
Systeemeisen: Pentium-PC draaiend op Windows 98SE/NT/Me/2000/XP/Vista/7 met DirectX 8.0 of nieuwer geïnstalleerd, DirectX 8 (of nieuwer) compatibele grafische kaart met minimaal 16 MB geheugen, DirectX 8 compatibele geluidskaart, minimaal 16-bit kleurendiepte, 5,3 MB vrije schijfruimte
- Ondersteuning voor hogere resoluties toegevoegd om spelervaring op grotere schermen te verbeteren
- Grafische onvolkomenheid in interface opgelost
- Drie nieuwe doolhoven toegevoegd
- Installatieprogramma grafisch en technisch verbeterd
- Link naar website aan spel toegevoegd
Versie 2.0d (stabiel)
Releasedatum: 3 januari 2008
Taal: Engels
Systeemeisen: Pentium-PC draaiend op Windows 98SE/NT/Me/2000/XP/Vista/7 met DirectX 8.0 of nieuwer geïnstalleerd, DirectX 8 (of nieuwer) compatibele grafische kaart met minimaal 16 MB geheugen, DirectX 8 compatibele geluidskaart, minimaal 16-bit kleurendiepte, 5,2 MB vrije schijfruimte
- Bug in joystickondersteuning hersteld
- Vista-editie en niet-Vista-editie samengevoegd
Versie 2.0c (stabiel)
Releasedatum: 16 maart 2007
Taal: Engels
Systeemeisen: Pentium-PC draaiend op Windows 98SE/NT/Me/2000/XP/Vista/7 met DirectX 8.0 of nieuwer geïnstalleerd, DirectX 8 (of nieuwer) compatibele grafische kaart met minimaal 16 MB geheugen, DirectX 8 compatibele geluidskaart, minimaal 16-bit kleurendiepte, 3,7 MB vrije schijfruimte
- De muziek gaat nu aan na het uit- en opnieuw inschakelen
Versie 2.0b (stabiel)
Releasedatum: 15 maart 2007
Taal: Engels
Systeemeisen: Pentium-PC draaiend op Windows 98SE/NT/Me/2000/XP/Vista/7 met DirectX 8.0 of nieuwer geïnstalleerd, DirectX 8 (of nieuwer) compatibele grafische kaart met minimaal 16 MB geheugen, DirectX 8 compatibele geluidskaart, minimaal 16-bit kleurendiepte, 3,7 MB vrije schijfruimte
- Het uit- en opnieuw inschakelen van de achtergrondmuziek op Windows 98SE-XP geeft nu geen foutmelding meer
- Het spel loopt niet meer vast als de slang schermvullend groot is
- De uninstaller verwijdert nu ook aangepaste doolhoven
Versie 2.0a (stabiel)
Releasedatum: 10 maart 2007
Taal: Engels
Systeemeisen: Pentium-PC draaiend op Windows 98SE/NT/Me/2000/XP/Vista/7 met DirectX 8.0 of nieuwer geïnstalleerd, DirectX 8 (of nieuwer) compatibele grafische kaart met minimaal 16 MB geheugen, DirectX 8 compatibele geluidskaart, minimaal 16-bit kleurendiepte, 3,7 MB vrije schijfruimte
- Fout bij het halen van een topscore hersteld (v2.0 98SE-XP zipbestand)
- Foutmeldingen op Windows Vista ingeschakeld
Versie 2.0 (stabiel)
Releasedatum: 10 maart 2007
Taal: Engels
Systeemeisen: Pentium-PC draaiend op Windows 98SE/NT/Me/2000/XP/Vista/7 met DirectX 8.0 of nieuwer geïnstalleerd, DirectX 8 (of nieuwer) compatibele grafische kaart met minimaal 16 MB geheugen, DirectX 8 compatibele geluidskaart, minimaal 16-bit kleurendiepte, 3,7 MB vrije schijfruimte
- Spel vertaald in het Engels
- Nieuwe Maze Editor beschikbaar
- Nieuwe eenrichtingsstraten
- Nieuwe topscorelijst voor elk doolhof
- Nieuw doolhofvoorbeeld in 'New game'- en 'View highscores'-menu's
- Nieuwe 'Play again'-optie in 'Game over'-menu
- Muziek, geluidseffecten en kleuren kunnen nu worden uitgeschakeld
- Kleine wijzigingen aan sommige doolhoven
- Eén nieuw doolhof toegevoegd
- Doolhoven hebben nu namen
- Joystickondersteuning gerepareerd
- Venster kan nu worden gemaximalizeerd
- Nieuwe bewegingen aan menuslang geleerd
- Kleine verbeteringen aan graphics
- Geluidseffecten menu gewijzigd
- Nieuw laadscherm
- Nieuwe introanimatie
- Licentie-overeenkomst herschreven
- Nieuw installatieprogramma
Versie 1.0 (stabiel)
Taal: Nederlands
Systeemeisen: Pentium-PC draaiend op Windows 98/NT/Me/2000/XP/Vista/7 met DirectX geïnstalleerd, minimaal 256 kleuren, 1,8 MB vrije schijfruimte
Projectstatus
Een stabiele versie van dit product is uitgebracht.
Credits
Spel gemaakt door Jeroen van der Gun, Blijbol.
Copyright © 2004-2012, alle rechten voorbehouden.
Geschreven met Game Maker van Mark Overmars.
Muziek en geluid zijn genomen uit gratis verzamelingen.
Extra credits voor de Maze Editor:
- Menusysteem (N_Menu.dll) door Nintendofreak88
- Werkbalksysteem (BZToolbar.dll) door BZGaming
- Icoontjes door Ruby Software
Meer voor je computer
Reacties
Gebruik het formulier om een reactie toe te voegen.
Wauw dit heb je echt cool gedaan! Ik zou je het niet nadoen...
Beste Moso,
Helaas stel ik de Game Maker-bronbestanden van mijn spellen niet beschikbaar aan derden.
14 november 2011
Moso
Beste Blijbol,
Zelf ben ik leraar in opleiding voor de basisschool. Nu wil ik graag een snakespel maken waarbij de slang geen blokjes maar vermenigvuldigingsommen moet verzamelen. Ik ben zelf een beginnend gamemaker gebruiker, en ik weet hoe ik zelf een snake spel kan maken, maar uw versie ziet er een stuk professioneler en uitdagender uit. Mijn vraag is dan ook of het misschien mogelijk is dat ik de snakeversie als gamemaker bestand zou mogen krijgen om er een educatief spel van te maken. Mijn versie deel ik vervolgens graag weer met u, indien gewenst.
Mijn email:
572257@student.edith.nl
M.v.g.
Moso
16 november 2008
jasperke
heel leuk spel.
soms zit ik te denken ik een spel van jouw speel hoe steekt hij dit nu inelkaar dit is ongelofelijk. volgens bij kun je beter met game maker werken dan de maker van game maker.
alle vooruit een heel leuk goed spel
jasper
11 augustus 2008
Iemand01
leuk, alleen het menu (screen 2) mag mooier
Ja. Ik heb wel verschillende DLL's gebruikt.
is dit in gamemaker gemaakt:O
11 maart 2007
RJB
Mooie graphics, absoluut een verbetering ten opzichte van de vorige versie. Vooral de level editor is leuk, maar er zit nog wel een bug in:
Als het level helemaal vol is zodat er geen nieuw 'voedsel' bij kan komen loopt het spel vast. Als je op het hele veld op 2 vakjes na voedsel plaatst loopt het spel vast na 2 stappen. Dit probleem krijg je dus ook als je het spel uit probeert te spelen en je slang het hele veld heeft ingenomen.
15 maart 2006
evelyne-arjan
dankjewel!
ik denk dat we nu dan wel verder kunnen :D
mocht het niet lukken, dan zul je het wel horen haha
De truck is om de slang uit meerdere objecten te laten bestaan. Je hebt een object voor de kop en een object voor de staart nodig. Het object voor de kop is het enige object wat beweegt, en 'dropt' elke stap een staartobject met alarm event, waardoor dat stuk staart na een bepaalde tijd weer verdwijnt. Zo krijgt de speler de illusie van een kruipende slang terwijl in feite alleen de kop beweegt.
15 maart 2006
evelyne-arjan
hoi.
wij zijn voor een opdracht van bij informatica ook bezig om het spel snake te maken.
we vragen ons alleen af hoe je de snake op de goede manier bochten kan laten maken, zoals bij jou.
bij ons gaat heel de slang in een keer omlaag, dus niet eerst zijn hoofd en dan de rest..
we krijgen het tot nu toe niet voorelkaar om dit op te lossen
we hopen dat je ons kunt helpen!
alvast bedankt,
groetjes evelyne & arjan
Het spel was ook bedoeld als simpele remake van het spelletje van de mobiele telefoons, dus dat klopt wel :P
24 november 2005
GNX
Ziet er nogal blokkerig uit...